Kommer ni ihåg?

Kommer ni ihåg när man var liten och fredag var en fest. varje fredag var det fest. Kanske inte fest fest utan fredag var en fest. DisneyDags sen gick det alltid någon bra film eller något liknande. Och som när det var Melodifestival när man var liten man satt under täcket kollade på Nanne grönvall med stora ögon och som sjöng "jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk".
Så sjukt mycket roligare man hade när man var liten man behövde inte så jäkla mycket för att ha kul - ge mig en penna och ett papper så är jag glad liksom. Varför kan man inte ha det så lätt nu. Nej nu måste man fixa och dona åka till ställen köpa grejer, man blir liksom aldrig nöjd. Jag tycker vi ska ändra på det. Varför kan man inte bara vara hemma med en skål popcorn och sätta en tia på vem som ska vinna ikväll det tycker jag alla gör. Sätt er med er familj och mys bara va liksom. För det behövs inte så mycket för att kroppen ska må bra.

Kommentarer
Postat av: karin

det där tänker jag på ofta och det är så sant som du skriver! det var bättre förr, haha!

2008-02-16 @ 18:13:03
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0